söndag 2 januari 2011

Ring klocka ring....

Ja så blev det visst nytt år, inte så stor skillnad egentligen mer än att man skall lära sig att skriva nya siffror längst fram i datumet. För vissa innebär dock tolvslaget något magiskt, något nytt börjar och det skall bli så himla mycket bättre. Kanske funkar för vissa men jag som tränar året runt på gymmet brukar märka att skaran som börjat på gymmet i januari brukar vara kraftigt minskad till mars. Det borde enligt mig tyda på i alla fall några brutna nyårslöften, vilket jag är elak nog att tycka är ganska bra eftersom det ger mer svängrum i alla fall på gymmet. Jag var en väldigt lugn nyårsfirare i år, så lugn att jag endast konstaterade lite stillsamt 00:30 att det visst blivit nytt år. Inga nyårslöften. Inga raketer. Ingen skumpa. Kanske lite tråkigt, men jag kommer i alla fall i håg vad jag pratade om tidigare på kvällen och behövde heller inte bli av med den goda maten jag ätit på kvällen genom att högljutt pratar i den stora vita telefonen. Jag vaknade dessutom pigg och glad på nyårsdagen och kände att allt var precis som vanligt, riktigt skönt med andra ord. Inga jobbiga löften att leva upp till utan i stället en glädje över att livet rullar på som vanligt och antagligen kommer innebära både med- och motgång även under 2011. Massor med möjligheter men inte så många krav med andra ord. Skulle jag här och nu lova att göra massor med intressanta saker under året skulle det hela inte kännas lika roligt utan jag konstaterar att jag har idéer och att jag har möjligheten att genomföra dem. För tro det eller ej man kan börja ett nytt liv, göra förändringar och sluta med saker även vid andra tidpunkter än nyår. Jag drabbades exempelvis av magsjuka en dag i mars för 4 årsedan, sedan dess har jag inte ätit köpegodis och sluppit få skäll av min tandläkare. En bra förändring som gick att genomföra utan ett tolvslag, tro det eller ej. Så nu är det bara att köra hårt och se vad som händer fram tills det blir 2012.

Gott nytt år önskar jag er alla och hoppas att året kommer bli spännande, roligt och fullt med surdeg :).

Surdegsbakare med fin fina gaddar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar