lördag 16 april 2011

Gurklaxen sprider sig över landet

Idag hade Borås Tidning en matbilaga och personer som var lite mer morgonpigga än mig informerade mig redan innan jag hunnit ur sängen (bäddsoffan iof) att recpetet på den lite speciella gurklaxen som vi hade på gurkmiddagen var med där. Så gurklaxen verkar ha fått en revival och kan numera frottera sig i de finare salongerna (läs matbilagorna) tillsammans med Anders Timell, Kattis Alström och diverse fina påskrecept. På bilagans baksida kan man läsa att nästa bilaga skall innehålla "Maffiga sallader", kan det möjligtvis vara den varma gurksalladens tur att dyka upp där? Kan undra hur stor genomslagskraft BT:s bilaga har och exakt hur många som kommer kalasa på gurkfjällslax till påsk?

BT:s matbilaga uppmanar oss att leka med laxen.

Kan det vara så att jag startat en gurklaxtrend i Boråstrakten? Känner mig i alla fall rätt nöjd med att ha hunnit före BT med denna pånyttfödda laxrätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar