tisdag 5 oktober 2010

I väntan på regnbågskaviar....

Idag var jag på promenad i Borås och såg en reklamaffisch som faktiskt fick mig på väldigt gott humör. Det är Isbjörnenskaviar som ganska tydligt driver med och ger Kalles en liten pik:


Kalles har ju de senaste åren lyckats slå något slags rekord i produktutveckling, prickig kaviar, kaviar med ägg, kaviar med mjukost, randig kaviar och inte att förglömma kaviar med banansmak. Mig har de inte lyckats övertyga med sin marknadsföring utan jag har nog inte testat ens någon av deras lite mer annorlunda tuber, för mig duger det med vanlig kaviar. Kommer i håg när jag var liten då fanns det 3-4 tuber med kalles, en blå, en röd en grön och möjligtvis också en ljusblå. Det var nog original, mild, extra rökt och dillsmak som fanns då vilket räckte utmärkt. Sedan anställde de tydligen en produktutvecklare med välutvecklad kreativitet och sedan vet vi hur det gick. Men smart är det ju kaviar är ju ganska dyrt så dessto mer billigt jox man häller i dessto mer pengar tjänar man antagligen. Jag skulle nog hellre se att de satsar på att tillverka en mer tillsatsfri produkt som innehåller just det jag vill köpa nämligen kaviar. Skulle jag sedan ha någon böjelse som gör att jag vill späda ut och blanda upp den med något så kan jag ju göra det själv. Men antagligen så kommer de fortsätta förvränga den stackars kaviaren i det oändliga och snart kommer väl en variant som skimrar i regnbågens alla färger.

Hejja insbjörnens säger jag som inte faller för frestelsen att blanda ut sin kaviar med en massa jox! Men jag håller nog fortfarande dock fast vid Ejderns kaviar som idag är den tub som på ICA innehåller minst konstiga tillsatser och dessutom mest kavier.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar