fredag 22 oktober 2010

Kakor med flygfrakt och post

Misstänker att det inte kommer bli så mycket bakat den närmsta tiden, har nyligen blivit dumpad och är på gång att flytta inom det snaraste. Allt för mycket att tänka på.... Allt för mycket att fixa....Bakningen får nog stå tillbaka ytterliggare någon dag. Vilken tur att det då finns andra människor som denna veckan fått mig på lite bättre humör genom att leverera kakor till mig.

Först ut var flygfraktchauffören. Jag arbetar som lageransvarig och träffar dagligen många trevliga chaufförer som kommer för att hämta och lämna gods till mig. På eftermiddagen får jag dagligen besök av flygfrakt som kommer för att hämta gods som skall spridas över världen med UPS. I tisdags ringde en lite smått stressad chaufför som undrade om han behövde komma och hämta gods, han var väldigt försenad och ville inte åka i onödan om det inte fanns något gods att hämta. Något gods fanns inte så jag sa att det var ok att bara passera oss fast jag tillade lite snyggt att det kanske är bäst att han tar med sig en liten present som kompensation dagen efter för annars kanske jag fixar till en liten sändning så att han måste stanna ändå. "Ok jag får väl baka något till dig i kväll då" svarade han. Trodde kanske inte riktigt på hans ord men var ändå lite smått nyfiken på om det skulle dyka upp något dagen efter. På onsdagen kom en lite skamsen chaufför som ursäktade sig med att han inte varit hemma förrän halv elva dagen innan så det hade inte blivit någon bakning. Dagen efter skulle det däremot dyka upp muffins. Mycket riktigt på torsdag eftermiddag fick jag inte bara etikettleveranser utan även en leverans av 5 st muffins med citron- och limesmak. Mums! Fick dessutom en trevlig fikastund med en allt annat än stressad chaufför. Mer sådant åt Sveriges lageransvariga! Tror jag skall börja ställa liknande krav på de andra chaufförerna också :).

Inte nog med muffinsen idag dök det upp ytterliggare en leverans, denna gång med posten. Ett litet fint paket med utsökt innehåll från Mattias på bakemyday. Har ni inte besökt hans blogg så måste ni göra det, en mer kreativ bakare har jag inte sett! Tusen tack Mattias detta paket värmde verkligen mitt hjärta.

Kan man bli annat än glad när man hittar sånt här i brevlådan?

Vad kan det vara? Vad kan det vara?

Helt utsökta vaniljkakor med bifogat meddelande.

Tänk så lätt det kan vara att glädja någon. När jag landat efter flytt och kärleksbekymmer tror jag bestämt att jag får fixa till ett antal ätbara paket att dela ut till utvalda personer som hjälper och stöttar mig. Mer kakor i fina lådor åt folket!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar