tisdag 22 mars 2011

Culinars plastpåsar på besök hos värmeverket i Borås

Jag jobbar som lageransvarig på värmeverket i Borås och ansvarar för allt från skruvar till enorma växellådor, helt enkelt allt som behövs i reservdelsväg för att säkerställa vår produktion av el, fjärrvärme och fjärrkyla. Mycket konstiga saker finns det i lager och jag har i bland häpnat över vad som går åt för att driva ett värmeverk, vissa saker känns långt i från självklara men brukar gå att lura ut vad de skall vara till. I slutet av förra veckan fick jag dock en leverans som var konstigare än någonsin, fyra stycken lådor innehållande massor med rullar med något som liknade brödpåsar. Ännu konstigare blev det när leveransen var märkt med mitt namn och dessutom hade ett av våra inköpsnummer som referens, inte hade väl jag beställt en massa brödpåsar? Ett telefonsamtal senare hade jag fått reda på att leverantörerna Ahlsell och Papyrus nog haft "otur när de tänkte" och helt enkelt gjort jättefel. Idag ringde så en säljare från Ahlsell och frågade om jag möjligtvis hade hennes kunds saker? När vi rett ut att så var fallet bestämdes det att jag skulle skicka vidare paketen till den korrekta mottagaren, fraktetiketter skulle komma under eftermiddagen. Nog blev jag lite full i skratt när fraktetikettern dök upp och det visade sig att det var Culinar i Fjälkinge som skulle ha påsarna. Culinar är ett företag som bland annat utvecklar nya produkter åt olika livsmedelsföretag och det är väl mil i från vad man gör på ett värmeverk. Så i dag skickas leveransen vidare till Culinar och mysteriet med påsarna är nog avklarat. Kunde inte låta bli att småle lite när jag klistrade fast etikettern på paketen, är nog första gången som Culinar får en leverans från Borås Kraftvärmeverk :). Hmm kanske borde lägga med ett meddelande om att det vore trevligt med en liten kurs som tack för hjälpen haha.



Påsar i mängder.


Finn ett fel! Vad hör inte hemma på ett värmeverk? Mängder med brödpåsar, ett gängrör eller en kuggväxelmotor?


För en gångs skull är det inte fjärrvärme och el som ryaverket levererar :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar