onsdag 23 juni 2010

Ägg- och matjessillsröra

I dessa midsommartider är matjessillen i ropet och själv var jag och köpte tre stycken burkar i morse. På vägen hem från jobbet fick jag rejäla cravings efter matjessill så jag bestämde att det fick bli detta till kvällsmat. Var dock inte så sugen på potatis och hade ingen gräddfil så istället improviserade jag ihop en liten smaskig röra som jag åt tillsammans med några skivor surdegsbröd.

ÄGG- OCH MATJESSILLSRÖRA

Till cirka 4 mackor

2 Hårdkokta ägg
1 Burk klassisk matjessill
1 msk majonnäs
2 msk creme fraiche
1 msk frusen hackad dill
Några strån gräslök

Skiva och hacka äggen smått och dela matjessillen i mindre bitar. Rör i hop ägghack, matjessill, majonnäs, creme fracihe och dill. Strö över klippt gräslök vid servering.
Man tager vad man haver, en djupdykning i kyl, frys och land gav ett antal lämpliga ingredienser.


Enkel och god kvällsmat i midsommartid!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar