söndag 18 december 2011

Ett bättre namn på Oreo´s?

Början av december tillbringade jag nere i värmen i Egypten, ett spännande land med lite annan mat än vi är vana vid hemma. Eftersom mat och bakverk kanske inte är exakt som hemma så erbjöd givetvis hotellet lite västerländsks varor till försäljning för att stilla diverse begär hos turister. Det var i denna shop jag hittade det som var en ganska uppenbar kopia på de välkända Oreokakorna och även om jag inte kan uttala mig om kvaliteten på dem så hade de i alla fall ett mycket bättre namn än originalet nämligen Borio. För ärligt talat så förstår jag inte riktigt hypen kring Oreo´s? Stenhårda kakor som smakar papper och fabriksgjort är väl inget annat än riktigt boring?..... Borios borde de heta på riktigt tycker jag :)

Borio antagligen en ruskigt tråkig kaka....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar